MY FOTO

MY FOTO

peminat serta kawan2 ku...

Tuesday, December 1, 2009

perkenalan tentang diri aku....



Nama betul aku MOHD RODZI BIN RASIDEK. Tapi family aku panggil aku dgn panggilan RODY. Member2 aku lak Kebanyakkan nyer panggil aku dgn panggilan ADY. whatever la...janji panggil aku biar la dgn name yg baik...

Aku dilahirkan tanggal 5 MEI 1984 di HOSPITAL BESAR MELAKA. Kata mak aku, Aku dilahirkan dalam keadaan tak cukup bulan..sebab tu badan aku nie kecik je...hahaha. sekarang umor aku dah 25 tahun tp tinggi aku cuma 161cm dan berat aku 53kg... kira ok la tu. BMI aku kira fit la...hahaha. tak kurus and tak gemok..
sedang2 saje bak kate org..'best dipeluk'..hahahaha




Adik beradik aku ader ramai..ader 12 org semuanyer
6 org lelaki dan 6 org perempuan...tp aku adalah ank yg last...bongsu la...hehehe. nampak manja tak muka aku?

hehehe...tp sebenarnyer aku bukan jenis manja pon...
sbb aku dah di ajar utk hidup berdikari sejak kecil lg...
sejak sekolah lg aku dh dihantar parents utk dok hostel..

bile form 6 xdpat dok hostel aku sewa umah luar dkt dgn sekolah aku... sbb sekolah aku dulu jauh dr umah aku..
dalam 30km jaraknyer... name sekolah aku dulu SEKOLAH
TINGGI MELAKA. habis sekolah alhamdulillah aku terima masuk UITM s.alam. aku amik jurusan IJAZAH SARJANA MUDA PENGURUSAN PERNIAGAAN.

Dan alhamdulillah aku Lulus dgn jaya nyer walaupon aku x berapa suke jurusan tu...



aku habis je belajar pada akhir tahun 2008.
parents aku ada gak usha2 aku supaya aku terus sambung belajar wat master...tp aku ckp dgn diorg aku nak cari pengalaman kerja dulu... sebulan je aku cuti rehat dari belajar, tup2 ada surat sampai offer keja kat aku...
alhamdulillah bertuah sungguh badan...hehehe.. aku dpt 2 offer dalam 1 masa..satu govmnt satu lagi dr swasta...
walaupon gaji dari syrkt swasta tu besar tp aku lebih pikirkan masa dpn aku... akhirnye aku pilih utk berkerja dgn govmnt.... Dan sekarang aku berkerja sebagai PENDIDIK anak bangsa melaysia...aku dihantar posting di negeri JOHOR di daerah MERSING.

Ini la serba sedikit tentang diri aku...Untuk mengetahui lebih lanjut tentang aku...rajin2 la buka blog aku dan baca la tentang suka duka perjalanan hidup aku sebagai seorg PENDIDIK ANAK BANGSA MALAYSIA...
jumpe lagi...BABAI....

"CONTOHILAH SEBATANG LILIN YG SEPANJANG HIDUPNYE BERKORBAN UNTUK MENERANGI ORG LAIN WALAUPUN MEMAKAN DIRINYA SENDIRI"
-puteraAdy-


































































1 comment: